פלורנס אנד דה משין – מאת אורי יעקבי

לפני הטיול אחד החלומות הגדולים שלי היה לראות את Florence and the machine. לפני שטסתי לדרום אמריקה חרשתי על לוח ההופעות הבין לאומי שלהם בתקווה שאולי תהיה להם הופעה באחת המדינות שאטייל. אחרי חודש בערך בטיול מצאתי את פסטיבל לולהפלוזה שמתקיים במרץ בברזיל, ארגנטינה וצ’ילה עם אמינם ממפורד אנד סאנס סקירלצ  וגולת הכותרת פלורנס דה משין!  התכנון שלי היה להגיע לפסטיבל בסאו פאולו. ביררתי על כרטיסים אך היו שתי בעיות: הראשונה שצריך מספר ברזילאי והשני לא ידעתי לאן לשלוח את הכרטיסים. מה עושים? אז גייסתי את אלוהים ודיברתי עם בית חב”ד שאני אשלח אליהם את הכרטיסים ואבוא לאסוף אותם שלושה ימים לפני הפסטיבל. בדיעבד הכרטיס היה אלקטרוני, רק היה צריך להדפיס אותו ויאאלללה בלאגן!

הזיקה מזיקה מאוד
עשרה ימים לפני הפסטיבל הגעתי למורו דה סאו פאולו, גן עדן ישראלי, בברזיל. איך שהגעתי תקפה אותי מחלת הזיקה, שוודאי שמעתם עליה. ישנתי 25 שעות ויום למחרת הקאתי את נשמתי על בר בחוף. ישר הלכתי לבית חולים, הדוקטור נתנה לי אינפוזיה ופתק לבדיקות דם כי היה חשש שנדבקתי במחלת הדנגי. למחרת לקחתי מעבורת לעיר ולנסיה, באתי עם חולצה של ברזיל כדי שלט יסתכלו עליי כמו על גרינגו אבל זה לא עזר. בדרך לא דרך עברתי את כל הבדיקות כולל זריקה בתחת ואינפוזיה וקיבלתי רשימה ארוכה של תרופות. 6  ימים לפני הפסטיבל היה לי חשש כבד שלא אוכל להגיע אבל עם כמות תרופות של בן 80 הבראתי תוך 4 ימים, ועוד הספקתי ללכת למשחק כדורגל באצטדיון חדש שנבנה במיוחד למונדיאל – ליגה ראשונה נגד ליגה שלישית אצטדיון של 70 אלף איש והגיעו רק 5000, איזה פח.

הבראתי, תנו לי מוזיקה!
תודה לאל הבראתי, עכשיו אני לגמרי מוכן לפסטיבל ‘ללולהפלוזה’.

היום הראשון
אחרי שעה וחצי של נסיעה במטרו הגעתי לאוטודרומו, המקום של הפסטיבל שהכיל במות ענק ומתחם אוכל מפנק. ההופעה הראשית של היום זה אמינם, בגיל 41 כשהוא מחזיק בשיא גינס על השיר עם הכי הרבה מילים וכל מילה שנייה שיוצאת לו מהפה זה מדר פאקר, איזה אנרגיות! איזה טירוף!אמן ענק שיחד עם זיקוקים ואפקטים נתן הופעה אדירה, איזה כיף. חזרתי להוסטל ב-2:00 בלילה בציפייה למחר להופעה שחיכיתי לה כל כך הרבה זמן.

DCIM100GOPRO
צילום: אורי יעקבי

 

היום השני

הגעתי לפסטיבל רעב ובלי לחשוב פעמיים ניגשתי למתחם השפים וקניתי סטרוגונוף עם אורז ובצל מטוגן. זה לא עזר, עדיין הייתי רעב, אז התפנקתי עם לאפת קבב ושתי כוסות בירה, ככה פותחים את היום. ניגשתי להופעה של להקה עם הגיטריסט של אואזיס שהייתה סבירה ועכשיו מחכות לי שתי הופכות של ג’ייק יו (סקירלקס ודופלו) ופלורנס. ההופעה של ג’ייק יו הייתה מרשימה מקפיצה כמו מסיבה דאבסטפ עם פופ, זיקוקים ותותחי עשן משולבים אבל אני חתכתי כדי לתפוס מקום להופעה של פלורנס דה משין.

DCIM100GOPRO
צילום: אורי יעקבי

ה-הופעה
40 דקות לפני ההופעה כבר חיכיתי כולי בהתרגשות. היה ממש קשה לתפוס מקום טוב אך הצלחתי בכל זאת לראות את כל הבמה, ואז היא עלתה הדיווה, פלורנס הג’ינג’ית המשוגעת שאכלה את הבמה בלי מלח רצה מצד לצד כשקהל של  70,000 מעריצים על הרגליים למרות טיפטוף הגשם שרק הוסיף קסם להופעה, כולם מדקלמים את השירים בעל פה אני לא יודע את נפשי מרוב אושר! איזה טירוף, אני קופץ, שר, מצלם, צועק ובעיקר מתענג על הרגע, ופלורנס? היא בשלה, יורדת לקהל ונותנת שואו אמיתי. האמת היא שלא חשבתי שההופעה תהיה יותר טובה משל אמינם אך למזלי התבדיתי, זאת הייתה הופעה ענקית של זמרת ענקית שחתמה את הפסטיבל ובשבילי גם את ברזיל. זהו, עכשיו מחכה לי נסיעה של 37 שעות לקורדובה, היעד הבא שלי.

12833317_1739327149616925_334729763_n

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

// width=
צוות המכירות שלנו כאן כדי לענות על כל שאלה.
דילוג לתוכן